Byte & Retur

Digitala Returer
Nu kan du registrera din retur via vår hemsida.

REGISTRERA RETUR

Returrätt

På grund av den rådande situationen gällande Covid-19 (Coronavirus) förstår vi att det är mer utmanande att planera sin retur via ett postombud. Därför förlänger vi vårt returfönster från 30 till 100 dagar så att ni har möjlighet att returnera utan försening.

Vi vill självklart att du ska vara nöjd med din vara och ha möjlighet att öppna förpackningen och titta närmare på produkten. Om varan inte är som du föreställt dig har du 30 dagars öppet köp när du handlat hos oss.

Vid retur ska varan skickas i originalskick. Varan ska vara oanvänd och ha med originalförpackningar samt etiketter/taggar. Kontrollera alltid din vara när du mottagit den och kontakta alltid vår kundtjänst om du har mottagit en vara som inte levererats i förväntat skick enligt våra restriktioner.

Skriv eller klistra inte något på originalförpackningarna, som t.ex. skokartonger då dessa ska tillbaka till oss i ursprungligt skick.

På grund av hygieniska skäl godtar vi inte returer av:
Nappar och nappflaskor
Underkläder
Badkläder
Hårband, diadem och hårspännen

Vid retur, följ nedanstående steg (gäller fr.o.m. 30/11, har du beställt dina varor innan, vänligen kontakta vår kundtjänst):
I din beställning medföljer en förbetald fraktsedel samt en retursedel.

Saknar du din fraktsedel? Vår kundtjänst kan hjälpa dig att ordna en ny!

1. Fyll i retursedeln som du hittar här och lägg ner tillsammans med varorna du önskar returnera i emballaget du mottog dina varor i eller i annan förpackning. Förslut väl.

2. Lämna sedan in paketet hos valfritt postombud.

OBS! Du som kund har ansvaret för att din retur når oss. Notera kolli-ID på paketet som du sänder i retur till oss och be ditt ombud om kvitto när du lämnar in paketet.

Kostar det någonting att göra en retur?
Det tillkommer en kostnad á 39 SEK för returporto när du väljer att göra en retur. Detta justeras i samband med att vi har mottagit din retur.

Om du vill bekosta returkostnaden själv vänligen meddela det till vår kundtjänst så att du inte debiteras någon extra returkostnad. Observera att vi ej kan ta emot returer via DHL eller Schencker.

Byte?
Önskar du byta storlek eller färg på en vara? Självklart bjuder vi på ett byte! På din retursedel finns en kod som ger dig fri frakt vid ny orderläggning. Erbjudandet gäller 7 dagar efter det att du mottagit ditt paket.

Har du handlat din vara på kampanj som nu utgått?
Kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig att justera priset i efterhand på din nya beställning.

Fel/reklamation
Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria inom 7 dagar från att du har mottagit dem.

 

RETUR vid "Köp 3 betala för 2" och andra flerprdukts-erbjudanden
För produkter köpta i något av våra flerprodukts-erbjudanden, där en eller flera varor returneras, kommer kunden att betala fullpris för den/de varor som kunden väljer att behålla, fullpriset kommer att dras från återbetalningsbeloppet. Om kunden returnerar hela köpet får den pengarna tillbaka för hela köpet.