Vanliga frågor och svar

Hur gör jag vid retur eller byte av en vara?

Vi vill självklart att du ska vara nöjd med din vara och ha möjlighet att öppna förpackningen och titta närmare på produkten. Om varan inte är som du föreställt dig har du 30 dagars öppet köp när du handlat hos oss. I din beställning medföljer en förbetald fraktsedel samt en retursedel. Saknar du din fraktsedel? Vår kundservice kan hjälpa dig att ordna en ny!

Retursedel finner du här!

Fyll i retursedeln som du hittar här och lägg ner tillsammans med varorna du önskar returnera i emballaget du mottog dina varor i eller i annan förpackning. Förslut väl.

Klistra fast den förbetalda fraktetiketten på utsidan av påsen/paketet och lämna in hos ditt närmaste postombud.

OBS! Du som kund har ansvaret för att din retur når oss. Notera kolli-ID på paketet som du sänder i retur till oss och be ditt ombud om kvitto när du lämnar in paketet.

Tänk på att etiketten/emballaget/förpackningen är en del av varan, allt behöver vara i samma skick som när du fick ditt paket så att vi kan sälja varan vidare till någon annan lycklig person. Tejpa eller skriv därför inte direkt på emballaget. Du får självklart öppna förpackningen så att du kan uppleva varan, men se till att allting kommer med tillbaka till oss i originalskick om du ska returnera.

På grund av hygieniska skäl godtar vi inte returer av:

Nappar och nappflaskor
Underkläder Badkläder
Hårband, diadem och hårspännen

Kontrollera alltid dina varor när du mottagit dem och kontakta vår kundservice om du har mottagit en vara som inte levererats i förväntat skick enligt våra restriktioner.

Måste jag betala för att göra en retur?

Det tillkommer en kostnad á 39 SEK för returporto när du väljer att göra en retur. Detta justeras i samband med att vi har mottagit din retur.

Om du vill bekosta returkostnaden själv vänligen meddela det till vår kundservice så att du inte debiteras någon extra returkostnad. Observera att vi ej kan ta emot returer via DHL eller Schencker.

Jag vill byta storlek eller färg på min vara – hur gör jag?

Önskar du byta storlek eller färg på en vara? Självklart bjuder vi på ett byte! På din retursedel finns en kod som ger dig fri frakt vid ny orderläggning. Erbjudandet gäller 7 dagar efter det att du mottagit ditt paket.

Hur gör jag när ni skickat mig fel eller en defekt vara?

Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria inom 7 dagar från att du har mottagit dem.

Om det skulle vara så olyckligt att vi har skickat dig fel produkt eller det är något fel på din vara när den kommit hem till dig ber vi dig att alltid kontakta vår kundservice innan du skickar tillbaka varan till oss på
010-1997416 så hjälper vi dig eller [email protected] Självklart löser vi det smidigt utan att det kostar dig en krona.

Oiidesign.se följer konsumentköplagen vid reklamationer, se www.konsumentverket.se.

Vi står alltid för portot när det gäller ett fel eller en reklamation. Maila en bild på den felaktiga varan till vår kundservice på [email protected] och skriv även vad det är som är fel. Skulle det mot förmodan uppstå en tvist så följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Har ni mottagit min retur?

Det tar generellt 7-10 dagar för en retur att nå vårt lager samt hanteras. Observera att vid rea och kampanjperioder kan det dröja någon dag extra på grund av fler returer än vanligt. Du får alltid en bekräftelse via mail så fort din retur är mottagen och hanterad.

Återbetalning

Alla våra beställningar kommer in via Klarna Checkout med undantag för Paypal. Vid registreringen av din retur meddelar vi Klarna om detta.

Om du valt vanlig faktura som betalsätt kommer du att få en korrigerad faktura skickad via e-post. Om du har returnerat hela din order, så tar vi givetvis tagit bort hela din faktura. Har du redan hunnit betalat din faktura, så kommer Klarna att kontakta dig för en återbetalning.

Om du har valt att betala med kort eller genom direktbetalning via din bank kommer Klarna att kontakta dig för en återbetalning.

Klarna reserverar sig för att en återbetalning kan ske inom upp till 14 dagar efter registrerad retur men oftast tar det endast några bankdagar.

Har du betalat via Paypal återbetalar vi dig till ditt Paypal konto och pengarna har du åter inom 2-5 bankdagar.

RETUR vid "Köp 3 betala för 2" och andra flerprdukts-erbjudanden.

​För produkter köpta i något av våra flerprodukts-erbjudanden, där en eller flera varor returneras, kommer kunden att betala fullpris för den/de varor som kunden väljer att behålla, fullpriset kommer att dras från återbetalningsbeloppet. Om kunden returnerar hela köpet får den pengarna tillbaka för hela köpet.